Socialinio darbo katedros mokslinių tyrimų tema – Inovatyvaus socialinio darbo plėtojimas aktualizuojant tarpdiscipliniškumą socialinės gerovės kūrimo kontekste.
- Socialinio darbo katedroje dirbančių dėstytojų mokslinių interesų sritys yra gana įvairialypės, todėl bendra katedros tyrimų kryptis ir mokslinė problematika suformuota atsižvelgiant į sveikatos mokslų fakulteto ir Sveikatos tyrimų ir inovacijų mokslo centro tyrimų temas. Trys ilgalaikių mokslinių tyrimų uždaviniai orientuoti į tris katedros dėstytojų išgrynintas potemes (paprogrames):
- Socialinio darbo profesionalizacija ir inovacijos;
- Socialinės atskirties mažinimas ir socialinė politika;
- Socialinės rizikos grupės ir gyvenimo kokybė.
Šios potemės įsilieja į Sveikatos tyrimų ir inovacijų mokslo centro paprogramių „Integruota sveikatos priežiūra ir bendruomenės sveikata“ bei „Sveikatos technologijos“ tyrimų lauką.
Reikšmingiausi katedros pastarųjų metų mokslo darbai:
- Ingrida Baranauskienė (2021). Postpozityvistinė prieiga negalios tyrimuose. Vadovėlis.
- Ingrida Baranauskienė (2021). Negalia ir sveikatos priežiūra. Vadovėlis.
- Kreivinienė, Brigita; Vaitkienė, Ramunė. Sensorinė judesio metodika pažeidžiamai suaugusių asmenų grupei: Mokomoji metodinė priemonė / Brigita Kreivinienė, Ramunė Vaitkienė. Klaipėda: Klaipėdos universiteto leidykla, 2021. 130 p. ISBN 9786094810985. (M.kr.: S 005, M 001) (Aut. ind. aut. l.: 2,107).
- Kreivinienė, Brigita; Vaitkienė, Ramunė. Сенсомоторная интервенция для взрослых лиц группы риска: учебник / Бригита Крейвинене, Рамуне Вайткене. Калининград : БФУ им. И. Канта, 2021. 66 p. ISBN 9785997106294. (M.kr.: S 005, M 004) (Aut. ind. aut. l.: 2,357).
- Rita Vaičekauskaitė (2021). „Negalios studijų kritinis diskursas sveikatos mokslų kontekste“. Monografija.
- Ingrida Baranauskienė (2020). Teisės į sveikatos priežiūrą paradoksas. Monografija.
- Valdas Rimkus, Brigita Kreivinienė (2019). Pozityvumas socialiniame darbe. Mokslo studija.
- Elvyra Acienė, Indrė Dirgėlienė (2016). Neformaliuoju būdu įgytų kompetencijų vertinimo ir pripažinimo metodologinės strategijos. Vadovėlis. KU leidykla.